*تفاوت

*یک وقتهایی مثل این روزها عمیقاً احساس تنهایی می کنم !


*دوست ندارم برحسب وظیفه کاری بکند، از فداکاری هم خوشم نمی آید.

برای آنهایی که دوستشان دارم، گاهی از سر وظیفه کاری انجام میدهم.

مثلاً گاهی با تمام خستگی هایم به خواهرکم کمک می کنم که تمرین های ریاضیش را بنویسد.

برای آنهایی که دوستشان دارم، گاهی از خودم می گذرم، یعنی ایثار می کنم.

مثلاً وقتی مامان حالش خوب نباشد، می مانم توی خانه، با اینکه عمیقاً دلم می خواهد بروم خانه فلان دوستم مهمانی.

اما برای او فرق می کند. یعنی تا حالا که اینطوری بوده. همه برخوردها، کارها و رفتارهایم برخاسته از یک خواستن عمیق بوده.

مثلاً وقتی خیلی زیاد خسته بودم و صبح زود باید می رفتم سرکار، با تمام وجودم رفته ام آن سر شهر تا برسانمش خانه شان. هیچ وقت فکر نکردم حالا که ماشین دارم وظیفه دارم چون هوا سرد است یا چون دیر وقت است او را ببرم تا خانه شان! می روم تا آن سر شهر چون از صمیم قلبم می خواهم که کنارش باشم.

یا مثلاً اگر حالش خوب نباشد و دوستانم برنامه شاد داشته باشد، می مانم پیش او، چون بودن کنار او را به برنامه شاد دوستانم ترجیح می دهم.

برای آنهایی که دوستشان دارم گاهی کارهایی از سر وظیفه انجام می دهم، گاهی هم از خود گذشتگی می کنم اما از آنهایی که دوستم دارند، توقعی که ندارم هیچ، دلم هم نمیخواهد از این مدل رفتارها و عکس العمل ها!

پس دوست ندارم برحسب وظیفه کاری بکند، از فداکاری هم خوشم نمی آید.

کاش فقط بخواهد، عمیق و قلبی! بدون حس وظیفه شناسی، به دور از ایثار...

نظرات 4 + ارسال نظر
Sara دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 06:10 ب.ظ http://Www.motevalede-december.blogsky.com

چقدر خوش قلبی تو شیما:)) قطعا همه ماها دوست داریم اگر کسی بخاطرمون کاری کرد و از خودش گذشت از سر علاقش باشه،کم پیش میاد ادما بخاطر علاقه از خودشون بگذرن و بی توقع هم بگذرن:)

سارا شایدم خیلی پر توقعم

Mohamad سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 09:47 ق.ظ http://alamtu94.blogfa.com

ببخشید ولی من با این کار شما مخالفم
پس دوست داشتن رو با چی نشون بدیم
همین که از دل خودش بگذره و بخاطر تو فداکاری کنه یه دنیا ارزش داره
من برعکس شما هم گذشت کردن رو دوست دارم
هم دوست دارم باهام اینجور رفتار بشه
حداقل میزان ارزش خودتو میفهمی

نمی دونم شاید من خیلی متوقعم

مینو سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 01:31 ب.ظ http://pelake17.blogfa.com

خیلی خوبه خب که کارها رو برای بقیه از روی محبت و علاقه انجام بدی...
من سعی میکنم بی دروغ و بی نقاب محبت کنم

خیلی خوبه
ممنونم از حضورت

Sara پنج‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 10:00 ق.ظ http://Www.motevalede-december.blogsky.com

خداروشکر که اومدی شیما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد