*پرواز در دایره حضور

*دیشب با مامان رفتیم کافه ، چای خوردیم ، کمی قدم زدیم ، چندتایی هم کتاب خریدیم و فیلم "پرواز در دایره حضور" ، یک فیلم مستند از زنده یاد شاملو که با قیمت نسبتاٌ بالایی عرضه شده . یک ساعت از فیلم را دیشب دیدم اینقدر که ذوق داشتم ، یک جاهایی هم دلم خواست جای آیدا باشم ، اما به نظرم کارگردانش یا شاید هم تدوینگرش خیلی قدر نبوده ، یک طوری دلش می خواسته فیلم را طولانی کند اما به نظر من خوب نتوانسته ، خلاءهایش زیاد است ...


*دیشب می گوید : " دلم برایت تنگ شده ، اما نزدیک جشنواره است ، کارهایمان توی هم پیچ خورده ، کمی صبوری کن ! "

خوشحالم که توضیح می دهد با اینکه خودم هم می دانم واقعاً درگیر است این روزها ...


بعداً اضافه شد :

*فیلم را کامل دیدم ، چنگی به دل نمی زد ، کمی هم عصبانی شدم از عوامل تولیدش ، روی جلدش نوشته بود با حضور مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی و ... چون حس کردم اسم اینها را برای فروش بیشتر نوشته ، یا اصلا حضور اینها به همین دلیل بوده . حضوری که نداشتند یکی از شعرهای شاملو را با بی حالی خوانده بودند که توجیهی نداشت . امیدوارم هیچکس این فیلم را نخرد ... 

نظرات 5 + ارسال نظر
زهرا دوشنبه 17 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 04:25 ب.ظ http://ocr.blogsky.com

من که خیلی وقته از محصولات فرهنگی وطنی روی گردان شدم ، نه از نویسنده های ایرانی چیزی می خونم ، نه فیلم و سریال ایرانی می بینم و نه در محیط های فرهنگی می چرخم ، به این دلیل ساده که تولیدات فرهنگی ما به شدت بی معنا است و غیرحرفه ای و سرسری تولید و عرضه میشه !
کاملا مشخصه که مخاطب ، به چشم تولید کننده یه چیز تو مایه های شلغمه ، یعنی اصلا براش ارزش نداره ، ضمن اینکه اغلب این تولیدات آزار دهنده هستند ، هم گاها از لحاظ محتوایی و هم غالبا از لحاظ فرمی ، حالا من نمی دونم آیا سازندگان به عمد برای آزار مخاطب اینطوری عمل می کنند یا اساسا سرشتشون همینه !
فرهنگ تو این مملکت سر بریده شده ، اگر بخوایم جمله ی درستش رو بگیم !

وقتی دیدم بعد از سالها بالاخره از شاملو یه مستند ساخته شده خوشحال شدم ، ولی واقعا فکر نمیکردم هدف از ساختن این فیلم صرفاً بیزنس بوده باشه و بعد از دیدن فیلم کلی غصه خوردم
من هیچی از کارگردانی و ساختن فیلم نمیدونم اما به نظرم کارگردان می تونست حداقل یه کم بیشتر وقت بذاره واسه جنبه هنری فیلم نه فقط فیلمی بسازه که ...

mika دوشنبه 17 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:25 ب.ظ http://http:mika-majd.blogfa.com

سلام چه خوبه که مامانت پایه اس باهات میاد کافه همیشه به شادی
الان دیگه همه چیزا چینی شده

مهسا سه‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 04:35 ب.ظ

خوش به حالت که میتونی با مامانیت بری کافه. به من اجازه کفاه رفتن نمیدن و همه ش قایمکی میرم. مامان معتقده کافه جای دخترای خیابونیه. تصویری که من از اولین کافه رفتنم دارم خیلی جالبه. هر دختری رو که اونجا می دیدم حس می کردم خلافکاره. همه ش نگاهم به اون پشتا بود و فکر می کردم اونجا دارن کار بی ناموسی مب کنن. بعدش فهمیدم اونجا آشپزخونه بوده

من و مامانم اختلاف سنیمون کمه و خیلی با هم دوستیم

مهدی چهارشنبه 19 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:02 ق.ظ http://catharsis.blogsky.com

ممنون از گوشزدت .

خواهش میکنم
آقای شکری پور شانس آورد من دسترسی به رسانه ندارم

مختار شکری پور دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 04:47 ب.ظ http://hanasoora.blogfa.com

با سلام.من کارگردان فیلمم . متاسفم که نتوانسته ام رضایت شما را جلب کنم.باور کنید همه این مواردی که مد نظر شما هست را با گذاشتن 6-7 سال وقت وانرزی برای ساختن این فیلم والبته فیلم دیگری که درباره آثار شاملو است و انشاء اله بزودی منتشر شود سعی دربهتر ساخته شدن این فیلم داشتم.کاستی ها را می پذیرم چون برخورد صادقانه شما برایم مقبول است ولی باید درنظر بگیرید که من دیگر از شاملو چیزی نداشتم و یا خود ایشان که غایب اند تابتوان فیلم مطلوب تری ساخت .آن شعری هم که آن بازیگران خواندن یک ایده نمایشی و بصری است که البته جلب کننده مخاطب .من هم این نگاه مطلوبم نیست ولی قابل دفاع هم هست وخیلی از دوستان هم خوش شان آمده از فیلم. به هرحال گردن من ازموباریکتر است ولی این را بدان که هدف من تجارت نبوده بلکه پاسخ دادن به عطشی درونی بوده وکاش می دیدی که چه زجرها کشیدم سر این فیلم.من پسر تازه متولد شده ام را با مادرش تنها گذاشتم ورفتم مهر شهر کرج برای تدوین وساعت 12 شب برگشتم و... دارم به ساختن آن فیلم مطلوب دراینده فکر می کنم...

آقای شکری پور خیلی ممنونم به خاطر اینکه وقت گذاشتید و پست منو خوندید و نظر گذاشتید ، خب وقتی دیدم بالاخره یه نفر از آقای شاملو یه مستند ساخته اینقدر خوشحال شدم که حد نداشت اما با دیدن فیلم واقعا توی ذوقم خورد . من هیچ دانشی در زمینه ساخت یه مستند یا فیلم ندارم ولی فکر می کنم که شیوه روایت یه داستان خیلی مهمه ، اینکه بتونی مخاطب رو نود دقیقه پای تلویزیون نگه داری و کاری کنی که لذت ببره. در مورد حضور خانم طباطبایی ، آقای پاکدل و ... هم من به خاطر علاقه زیادم به شاملو کمی سختگیرانه نظر دارم ، چون اون به نظرم احمد شاملو اونقدر بزرگ هست که برای جلب مخاطب نیازی به حضور چند تا ستاره سینما نباشه...
باز هم ممنونم از اینکه وقت گذاشتید و بسیار متشکرم از ساخت فیلم و امیدوارم فیلم بعدی جذابیت بیشتری داشته باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد