*شرح یک هفته سینمایی

این هفته برای من هفته سینمایی بود ، با دیدن سه فیلم !

سه شنبه : آنچه مردان درباره زنان نمی دانند ، نزدیک سینما سپیده بودیم ، هیچ کاری نداشتیم که انجام بدیم ، از دو تا فیلم روی پرده اون یکی یعنی مهمان داریم رو دیده بودیم ، این شد که رفتیم آنچه مردان درباره زنان نمی دانند با اینکه از نظر من بهتر بود که نمی رفتیم چرا که دوست ندارم نقشی توی آمار فروش بعضی از فیلم ها داشته باشم . یه فیلم نسبتاً خنده دار ، قابل پیش بینی با ته مایه های کلید اسرار با بازی خنک سحر قریشی !


پنج شنبه : بیگانه ، وقتی از دوستامون جدا شدیم دوست داشتیم بیشتر کنار هم باشیم ، سرد بود ، ماشین نداشتیم و چون آقاهه زمان جشنواره فیلم چند متر مکعب عشق رو دیده بود اونم دوبار و به قول خودش دیگه طاقت دیدن سه بارش رو نداشت ، بیگانه انتخاب شد ، یه فیلم معمولی با بازی خوبه پانته آ بهرام که می شد خیلی بهتر باشه اگه کارگردانش بیشتر تلاش می کرد ...


امروز : چند متر مکعب عشق ، یه فیلم فوق العاده از یه کارگردان که اگه اشتباه نکنم اولین کارش بوده ، یه فیلم پر از احساس ، واقعی و قابل لمس . فیلمی که یه جاهایی بدون دیالوگ با مخاطبش حرف می زنه مثل صحنه نماز خوندن پدر و دختر و داغ کردن آجر توسط پدر ... نشون دادن دنیایی پر از درد که با عشق می خنده ، که با عشق قشنگ میشه ...

چند ساعت گذشته اما من هنوز اونجام ... جا موندم توی چند متر مکعب عشق...

نظرات 3 + ارسال نظر
zahra جمعه 28 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:22 ب.ظ

یه فیلم خوبِ ایرانی ؟
از شنیدنش خوشحال شدم !

به نظر من که خیلی خوب بود
گرچه فیلم سلیقه ایه

زهرا شنبه 29 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 12:17 ق.ظ http://ocr.blogsky.com

لبته که سلیقه ایه ، من هم چون به سلیقه ی شما اعتماد دارم از شنیدنش خوشحال شدم :-)
کنایه ی من بیشتر متوجه صنعت سینمایی وطن بود ، اگه بشه بهش گفت صنعت !

من قبول دارم که ایران توی سینما خیلی ضعیفه اما فیلم های خوب هم داشتیم که البته تعدادش خیلی محدوده مثل شبهای روشن ، درباره الی ، شیار143 و تا حدودی ساکن طبقه وسط که به عنوان اولین تجربه شهاب حسینی خیلی خوب بود و یه جورایی با بقیه فیلم ها فرق داشت و من این تفاوت رو دوست داشتم . یا فیلم ماهی و گربه یه فیلم متفاوته که نحوه روایت داستان با همه فیلم ها فرق داره اما خب می تونست خیلی بهتر باشه ، مخصوصا وقتی بعدش فیلم کوتاه طوفان سنجاقک آقای مکری کارگردان این فیلم رو دیدم
جدایی نادر از سیمین رو نگفتم چون از نظر من فیلم خوبی بود اما شاهکار و در حد اسکار نبود .
و اما چند متر مکعب عشق ، از نظر من بهترین بود ، کارگردان حتی بدون کلام تونسته بود حرف بزنه ، بدون دیالوگهای قلنبه سلنبه خیلی ساده پیامی رو که می خواست رسونده بود . امیدوارم کارگردانش بازم بتونه فیلم خوب بسازه

مگهان شنبه 29 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 04:30 ق.ظ

خطاب به زهرا جان : ) ما فیلم خوب کم نداریم . فیلم های عمیق ایرانی وجود دارن : ) بی شک


شیما... من بهت حسودیم شدددد : ( بابت سینما رفتنات ... چرا برنامه م جوووور نمیشه : ( آخرین بار 22 مهر بود که رفتم سینما ... می خوام منم !!! : (

من میرم سینما ، بعد میام میگم کدوما خوبه بعد تو برو همون خوبا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد