*بچه های امروز !!!

دختر همکارم کلاس سوم ابتدایی ست ، گویا نتیجه ارزشیابی هایش بسیار خوب شده ، مادرش به همین مناسبت برای همکاران کیک خریده ، یادم می آید وقتی من بچه بودم درس خواندن ، امتحان دادن و نمره بیست گرفتن جزیی از وظایفم بود ، یعنی اگر بیست نمی گرفتم خدای نکرده سرزنش می شدم و بیست خیلی شامل تشویق و جایزه نبود ؛ نهایتاً با لطف بسیار آن هم فقط برای امتحانات ثلث سوم جایزه ای در نظر گرفته می شد . آن وقت بچه های امروز امتحان به شیوه قدیم که ندارند ، نکند یک وقتی دچار استرس شوند ، فکر می کنم به جای واژه سخیف ، پر تنش و پر اضطراب امتحان می گویند ارزشیابی . نمره هم که اصلا خوب نیست ممکن است ضربه های جبران ناپذیر بزند به روحیه لطیف بچه و به جای نمره از بسیار خوب ، خوب ، عزیزم اگر بیشتر تلاش می کردی بهتر بود ، عزیزم لطفا اگر امکان داره بیشتر تلاش کن استفاده می کنند ، مشق نوشتن زیاد هم که ممکن است علاوه بر آسیب های جدی روحی موجبات آسیب های جسمی را فراهم می کند ... 

خوش به حال بچه های امروز واقعاً !!! فقط یک سوال :

 اینکه ما با آنهمه سختگیری ،‌با آنهمه تلاش برای درس خواندن و امتحان و کنکور و ... این شدیم !!!! بچه های امروز ، فردا چه خواهند شد؟؟؟! 

نظرات 3 + ارسال نظر
مهدی سه‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 07:18 ب.ظ http://catharsis.blogsky.com

این سوالرو من هم همیشه میپرسم
جالبه که مقامات عالی رتبه آموزش و پرورش هم جوابی برایش ندارند.

خب مقامات عالی رتبه دنبال همین نتیجه هستند احتمالاً

عاصی چهارشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 11:44 ق.ظ http://asysepidshortpost.blogsky.com

ببین واقعیت اینه که سیستم آموزشی زمان ما خیلی ایراد داشت
تنبیه بدنی دانش آموز و سختگیری اولیا مدرسه و والدین بچه ها
خیلی از آدمهای بیماری که امروز توی جامعه میبینیم نتیجه سرخوردگی های زمان تحصیل هستن
و اینکه هیچ جای دنیا درس خواندن آنقدر ها هم اجباری نیست
مخصوصا توی سنین حساس دبستان
درس باید بازی و تفریح باشد تا بچه ها از درس زده نشوند
مثل منکه تمام عمرم از درس خواندن متنفر بودم

اوکی قبلا درست نبوده اما الانم درست نیست ، بچه های الان بیسوادن و درسهاشون خیلی بی محتواس ، ما حکایت اون کلاغی رو داریم که اومدیم راه رفتن کبک رو یاد بگیریم راه رفتن خودمون رو یادمون رفته ، بعدشم به نظر من بچه های امروز از نظر روانی مشکلات بیشتری دارن که یه جورایی مقصر اول خانواده ها و بعدتر مدرسه اجتماعه

عاصی چهارشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 03:25 ب.ظ http://asysepidshortpost.blogsky.com

ببین من در مورد محتوای کتابا باهات موافقم
اونم دیگه وقتی به بچه های دبستان بخوای سخنان رهبر و فلسفه ی فلسطین و لبنان و اینهارو یاد بدی بهتر از این نمیشه
در مورد مشکلات روانی هم خانواده هایی که خودشون قربانی بودن و پر از عقده هستن و حالا میخوان بچه شون اون سختی هارو تحمل نکنه
براش اسباب رفاه فراهم میکنن
خیلی لوسشون میکنن

دقیقاً

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد