*آغاز روزهای سیاه ، فشن شو و نمایش قدرت ...

*دیشب هم زود خوابیدم و صبح باز هم به سختی بیدار شدم . اصلاً انگار هر چه زودتر بخوابی بیدار شدن سخت تر می شود . مثل غرق شدن توی لذت است هر چه بیشتر غرق شوی بیرون آمدن سخت تر می شود ...


*همه شهر دوباره دارد سیاه می شود .

و همه آدمهایی که تا دیروز از خدا و پیر و پیغمبر هیچ نمی دانستند از امشب سیاه می پوشند ، توی ماشین هایشان نوحه می گذارند ، نذری می دهند ، نذری می خورند ، به سر و سینه می کوبند و ...

از امشب فشن شوی محرم آغاز می شود! 

دخترها با موهای پیراسته ، صورتهایی به غایت آراسته ، ناخن های احتمالاً طراحی شده با رنگ مشکی و ...

پسرها با لباس های مشکی ، ریش و موهای فشن ، می آید عزداری می کنند و برای حسین به سر و سینه می کوبند مثلاً!!!

برای نسل ما فرقی نمی کند عزا باشد یا عروسی ، جشن باشد یا عزا ! ما فقط می خواهیم دور هم باشیم ! می خواهیم برنامه داشته باشیم برای روزها و شب هایمان و دهه محرم برایمان بهترین بهانه است!!! 

برای جمعی از هئیت داران که کم هم نیستند نمایش قدرت و ثروت  است و شوی سنجنش ایمان که مثلاً حاج فلان ده شب محرم خرج می دهد آن طور ، حاج آقا بهمان هشت شب نذری می دهد این طور !!!! حاج آقا فلان آن طور مومن و معتمد و خداترس است و حاج آقا بهمان این طور ...

محرم هم که تمام می شود ، تمام می شود خدا ترسیشان و ایمانشان به خدا و پیر و پیغمبر !!! حق ناحق می کنند ، دزدی می کنند ، مال مردم می خورند و ... 

می دانم هستند و می شناسم افرادی را هم که با خلوص نیت و با اعتقاد عمیق قلبی عزدار می شوند و برایشان احترام قائلم اما این شهر سیاه ، فشن شوی هم نسل هایم و نمایش قدرت بزرگترها را دوست ندارم. من محرم را دوست ندارم ...

نظرات 5 + ارسال نظر
Sara چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:38 ق.ظ http://Www.motevalede-december.com

شبا میرفتم خونه مزاحمم میشدن الان یه نفس راحت بکشیم ده روز از دستشون راحتیم

به موضوع ظریفی اشاره کردی ، از این زاویه بهش نگاه نکرده بودم

پیک چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 12:12 ب.ظ http://eshtebahinevis.blogfa.com

آخ این خیلی متن خوبی برای پیشواز محرم بود

ممنون

مهدی چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:54 ب.ظ http://catharsis.blogsky.com

با همه ناهنجاری های محرم ، من این ماه رو دوست دارم و تنها آرزوم هم همینه که فلسفه قیام امام حسین رو درک کنیم

ممنون از حضورت

سیما جمعه 24 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:40 ق.ظ http://mehmanesarzade.blogsky.com/

منم دقیقا همین حس رو دارم
نمی گم با این آدما فرق دارم اما این چند روز تنها روزهاییه که اصلا از خونه بیرون نمی رم
دلم برای همه این جوون ها چه دختر و چه پسرش می سوزه
میشه گفت اکثرشون منتظر این روزهان تا فرار کنن از روزهای دیگه که اصلا براشون قشنگ نیست، حتی اگه قرار باشه لباس تیره و افسرده بپوشن و تن و بدنشون رو با زور زنجیر کبود کنن
به نظرم اینا درده

خیلی درد داره

متینه شنبه 2 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 10:42 ق.ظ

با همه ی اینها من محرم رو دوست دارم، خیلی هم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد