*پارسی را پارس بداریم!

دیشب دختر عمویم توی تلگرام پیامی ارسال کرد تا به صورت اختصاصی دعوتم کند برای عروسی برادرش، یا همان پسرعمویم!

یک پیام محترمامه، بسیار شیک و بدون استفاده از هیچ واژه غیر فارسی،

به نظرم خیلی خوب است که مردم یاد بگیرند تا جایی می توانند توی گفتار و نوشتار از واژه ی بیگانه استفاده نکنند و پارسی را پاس بدانند اما حس می کنم این طرز نگارش و صحبت کردن برای بعضی ها شده وسیله ی نمایشِ من خیلی خوبم، من خیلی شیکم، من خیلی بافرهنگم، من خیلی فرق دارم، من تافته جدا بافته هستم و ... اما خب خیلی بهتر است اگر به جای تلاش در استفاده کلمات صد در صد فارسی کمی سعی کنیم انسانیت داشته باشیم، مثلاً خون زن برادرمان را توی شیشه نکنیم، مثلاً منتظر نباشیم ببینیم فلان فامیل چه ماشینی می خرد تا ما برویم مدل بالاترش را بخریم، یا ...

خلاصه که این مدل ادبیات به دخترعمویم نمی آید...

نظرات 2 + ارسال نظر
sara شنبه 28 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 09:50 ق.ظ http://www.motevalede-december.blogsky.com

برای جشن عروسیشون معذب نیستی؟ من معذب میشم وقتی کسی همچی باشه...

اول که ما چون راهمون دوره و همگی شاغلیم نمیتونیم بریم عروسی اما روی هم رفته بد نیست دختر عموم به جز یه کم حسادت و گاهی هم بدجنسی که بیشتر شامل حال زن بردارش میشه، فقط جو گیر شده و رگ ایرانی بودن پارسی بودنش ورم کرده و فکر می کنه با صحبت کردن بدون استفاده از واژه های بیگانه دیگه خیلی آخرش میشه

sara شنبه 28 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 08:57 ب.ظ http://www.motevalede-december.blogsky.com

حسادت و بدجنسی:| چرا به تو نرفته خب..شیما به این نازنینی:))

تو خیلی به من لطف داری عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد