*موهایش بسیار مشکی ست ، پر و فردار!

چند روزی ست که خواهرکم غمگین است. آنقدر دوستش دارم که غم هایش حالم را بد می کند و حالا حالم بد است.

سه روز پیش  سر کلاس از گرما مقنعه اش را در می آورد ، موهایش بسیار مشکی ، پر و فر است و ما برای اینکه  اذیت نشود همیشه کوتاهشان می کنیم با اینکه خودش  مثل تمام دختر بچه ها دلش می خواهد موهایش بلند باشد. به نظر من که موهای خوشگلی دارد و بسیار بامزه است اما معلم احمقش سه روز پیش وقتی از گرما مقنعه اش را در می آورد جلو همه همکلاسی هایش می خندد می گوید موهایت مثل جنگلی هاست و بچه ها هم به تبعیت از معلمشان می خندند به خواهرکم و ای کاش این اتفاق سه روز پیش تمام می شد ! دوباره دیروز توی مدرسه بچه ها صدایش می کنند جنگلی و معلمش هم مجدد مسخره اش می کند و می گوید مثل جنگلی ها هستی و امروز باز هم این تکرار می شود تمسخر بچه ها و معلم احمقشان ، تا جایی که یکی از بچه ها پیشنهاد می دهد که اگر با تیغ سرش را بتراشد خیلی بهتر از این موهای جنگلی ست!!!!   فردا روز تعطیلی معلمِ احمق است و تشریف نمی آورد مدرسه ، مهم نیست شنبه هم روز خداست. ایمان دارم که مادرم با کلامش درسی به او خواهد داد که تا ابد از ذهنش پاک نشود.فقط دارم به این فکر می کنم که خواهرکم مادری فهمیده ، منطقی و اجتماعی دارد که می تواند از حقوق فرزندش دفاع کند ، خواهرکم خیلی آدم تو داری نیست که غصه هایش را روی دلش نگه دارد! اگر بچه ای باشد که مادری این چنین نداشته باشد ، اگر خیلی تو دار باشد و غم هایش را به کسی نگوید ، چه می شود؟!  یک آدمِ عقده ایِ با اعتماد به نفس پایین دیگر به جامعه مان اضافه می شود؟  یک آدمِ اجتماع گریزِ منزوی دیگر اضافه می شود؟ یک آدمِ فراری از درس و تحصیل دیگر اضافه می شود؟ اصلاً چطور می شود که از آدمی که اسمش معلم است و وظیفه اش آموزش و پروش بچه هاست چنین رفتاری سر می زند؟ اصلاً چطور می شود یک آدم که معلم هم نباشد با این سن و سال وقتی خیر سرش مثلاٌ به بلوغ فکری رسیده به خودش اجازه می دهد یک بچه را جلوی حداقل بیست بچه دیگر مسخره کند؟ یعنی ممکن است این خانم معلم هم توی کودکی هایش معلمی مثل خودش داشته؟ یا شاید هم رفتار امروزش متاثر ازرشد درون خانواده ای باشد که راحت از مسائل مهمِ تربیتی گذشته باشند؟ یا شاید هم مقصر اجتماعِ بیماری باشد که تویش بزرگ شده؟! شاید هم همه عوامل دست به دست هم می دهند تا آدمی اینگونه شود!!! در هر حال کلاس خواهرکم نمونه کوچکی از اجتماعِ امروز ماست و خواهرکم و هم کلاسی هایش نمونه ای کوچکی از آینده سازان این مرز و بوم ... 

حال من خوب نیست اما نه فقط برای غم های خواهرکم ، چرا که ما همه تلاشمان را خواهیم کرد برای اینکه بخندد ، برای اینکه یاد بگیرد موهای فرفریش را عاشقانه دوست بدارد ، برای اینکه از درس و مدرسه گریزان نشود. حال من خوب نیست از فکر فرداها ، برای امثال خواهرکم که امثال ما را ندارند ...

 
 

 

نظرات 14 + ارسال نظر
برباد سه‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:10 ب.ظ http://barbaad.blogsky.com

هرگز یادم نمیره، معلم دوم دبستانم، دسته گلی که به مناسبت روز معلم براش گرفته بودم رو بو کرد، گفت : چه بوی بدی میده!! و داد دست یکی از بچه ها و گفت ببر بندازش سطل آشغال.
متاسفانه روح خواهر شما اونقدر جریحه دار شده که مطمین باشید تا سالهای سال از موهی زیبای فردارش متنفر خواهد شد. در مقابل اون شخص بی فرهنگ اصلا کوتاه نیایید... :( خیلی خیلی متاسف شدم :((((

ممنون
منم متاسف شدم از اتفاقی که برای شما افتاده در کودکی

j.a سه‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:15 ب.ظ http://daddy-long-legs.blogsky.com/

واقعا متاسفم از معلم هایی که از این شغل شریف فقط اسمش رو یدک میکشن..
من عاشق موهای فرفری هستم...
لطفا موهای فرفریشو از طرف جودی ابوت ببوسین:-)
خدا رو شکر که یه همچین مادری دارید...

ممنونم دوست عزیز
امشب حتماً می بوسم موهاشو از طرف شما

من‌ها سه‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 05:21 ب.ظ http://manha.blogsky.com/

موهای جنگلی و وحشی خیلی خوشگلتر از رفتار جنگلی و وحشیانه آن معلم بی‌شرف است. به خواهرت بگو عاشق خودش و موهایش هستم.

کامنتت عالی بود
ممنون
برای خواهرم خوندم که چی نوشتی

sara سه‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 08:20 ب.ظ http://Www.motevalede-december.blogsky.com

موهای من لخت و نازکه ولی همیشه عاشق موهای فرفری بودم واقعن قشنگه ازینکه مامانت میخاد بره خدمتش برسه خیلی جیگرم حال اومد؛ شیما موهای خودت صافه؟اگه صافه پیشنهاد میکنم یه مدت فرش کن ابجی کوچولوت اینجور مطمن میشه فر بودن موهاش خیلیم خوبه

موهای منم فرِ
اصلاً آبجیم کپی برابر با اصل منه
اینقدر که بابام یه بار عکس بچگی های منو با اون اشتباه گرفت

بیگانه سه‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:40 ب.ظ

اگه من یه خواهر کوچولو با همین توصیفات داشتم انقد با موهاش بازی میکردم و قربون صدقش میرفتم که تا سالها از دلش نیاد موهاشو کوتاه کنه.
اون معلم احمق عقده ای هم حتما ... ولشکن. میخواستم بگم ارزش حتی فکر کردن هم نداره. ولی نمیشه. باید ادب شه. جوری که حداقل تکرار نکنه. بچه ها این چیزارو به این سادگیا و شاید هرگز فراموش نمیکنن.
(خیلی جلو خودمو گرفتم فحشایی که تو دلم بهش دادمو ننویسم. حقش فحشای منشوری بود.)

بله متاسفانه بچه ها به سادگی فراموش نمی کنن. مثلاً دیشب اومده به من و مامانم میگه یه چیزی بگم راستش رو می گید؟ ما هم گفتیم بله ، می گه :یعنی من خیلی زشتم؟ و من و مامان ساعتها باهاش حرف زدیم و سعی کردیم متقاعدش کنیم که خیلی هم خوشکلِ

نیما چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:12 ق.ظ http://sunray.blogsky.com

چقدر بد شدن معلما از اول تا پنجم معلمامون خانوم بودن عاشقشون بودیم اونا هم عاشقمون بودن یادش بخیر چقدر گل از پارک کنار مدرسمون میکندم میدادم معلمامون حتی یبارم با اینکه باغبون پارک با بیل زد پس کلم بی خیال نشدم گل رو کندم بردم دادم به معلممون
میگن این دنیا دیگه مثل قدیما نمیشه
دل این آدما زشته دیگه زیبا نمیشه

خیلی خیلی بد

عاصی چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:35 ق.ظ

خیلی خانومی کردی هیچی نگفتی
من بودم همون سه روز پیش میرفتم توی همون کلاس جلوی همه با پشت دست میزدم تو دهن اون معلم بیشعور!
تا بفهمه حس تحقیر شدن چجوریه
تا تهش میرفتم
یا معلم رو اخراج میکردن یا مدرسه ی بچه رو عوض میکردم

تمام عمرم از ریاضیات متنفر بودم، معلم ریاضی راهنماییم یه بار دفتر ریاضیمو پرت کرد توی صورتم چون تکلیفامو کامل حل نکرده بودم!

هیچ جای این مملکت درست نیست که اینش بخواد درست باشه
از مدیر و کارمند و معلم و بانکی از هیچ کس یک آزمون روانی گرفته نمیشه وقت استخدام که همچین موجوداتی برای دیگران مشکلات جبران ناپذیری درست نکنن

مامان امروز رفته مدرسه و با مدیر و معاون و همکلاسی هاش صحبت کرده
قرارِ شنبه بره حساب معلمِ بیشعورش رو برسه

به جای آزمون روانی تفتیش عقاید انجام می دن خب
بعد تازه واسه استخدام بعد تفتیش عقاید هر چی عقده ای تر باشی توی گزینش نمره بالاتری میاری

پروانه چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:02 ق.ظ http://margazideh.blogsky.com/

عزیزم
چه موهای خوشگلی هم داره
عینه چیله ی ما می مونه

قربونت
چیله ی شما هم زنده باشه

sara چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:25 ق.ظ http://Www.motevalede-december.blogsky.com

شیما این فسقل ابجی کوچولوته؟!

آره آبجی کوچکه س

آلن چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:04 ق.ظ http://alen.blogsky.com/

اتفاقا خیلی موهای قشنگ و باحالی داره.
یاد کارتون شجاع دل والت دیزنی افتادم.

امیدوارم خواهر کوچولوتون هم بتونه با این حرف احمقانه معلمش کنار بیاد.

ممنون
منم امیدوارم

سیما چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 08:05 ب.ظ http://mehmanesarzade.blogsky.com/

عزیزم چه بامزه اس ماشاءالله
منم کودکی همچین موهایی داشتم و مقنعه دوران دبستان سفید بود و راهنمایی طوسی بود و همیشه سر موهام از مقنعه می زد بیرون و بچه ها مسخره می کردن، اما تصمیم گرفتم بلندشون کنم تا بتونم مهارشون کنم و دیگه از اون به بعد کوتاه نکردم
فکر می کنم کوتاه کردن راه حل مناسبی برای این مو نباشه
بعد کی گفته حرف معلمها وحی منزله؟ این جور معلمها آدم های افسرده دور از اجتماعی هستند که دور خودشون رو با تفکرات دگم مسخرشون پیله بستن و افاده کاذبشون فلک رو سوراخ کرده
من تو مسابقه خوشنویسی مدرسه همیشه مقام می آوردم اما یکی از معلم های ریاضی همیشه نوشتن منو مسخره می کرد، از نظر اون مثل آدم های منگولیسم می نوشتم
آخه معلم ریاضی رو چه به نظر دادن در مورد خط
اَه ه ه عصبانیم
خواهرت فراموش می کنه همونطور که من و خیلی از بچه های دیگه فراموش کردیم

امیدوارم که زودِ زود فراموش کنه
معلم عقده ای یکی از بدترین بلاهایی هست که سنین کودکی و نوجوانی سر بچه ها نازل می شه

نیما دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 07:52 ب.ظ http://sunray.blogsky.com

عکس خواهرتو الان دیدم ماشاءالله چقدر شبیه دخترای خوشگل و اصیله شیرازیه خوش بحالت همچین خواهر خوشگلی داری

فهمیدی شیرازی هستیم ؟!
لطف داری

mahee سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:45 ب.ظ

عجب ادم بیشعوری بوده ها!! باید یه سر و تن ازش شست!!
وااای..موهاشو ببین...چقدر خوشگلن..من عاشق موی فر هستم..موهام لخته لخته اخه..بگو حسابی شاد باشه با این منگوله هاش!!

پیغامت رو می رسونم عزیزدلم

نیما چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 02:53 ق.ظ http://sunray.blogsky.com

واقعآ نمیدونستم شیرازی هستی هیچ شهری رو به اندازه ی شیراز دوست ندارم

بسیار عالی
تشریف بیارید شیراز در خدمت باشیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد